مراحلی که برای انجام ارتودنسی دندان باید طی کرد!

نامنظم بودن دندان ها، از مشکلاتی می باشد که بسیاری از افراد به آن دچار هستند که در علم پزشکی برای درمان این مشکل از ارتودنسی استفاده می شود. با توجه به اینکه دندان ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند باید در انتخاب متخصص دقت لازم را داشته باشید. برای انجام ارتودنسی دندان در بلوار کشاورز می توانید با شماره های 66928546-021 و 66925382-021 تماس بگیرید.
بعد از انتخاب متخصص ارتودنسی برای شروع درمان، باید مراحلی طی شود که ما در این مقاله قصد داریم شما را با این مراحل آشنا کنیم تا اگر قصد انجام ارتودنسی داشتید دچار مشکل نشوید.


مراحل انجام ارتودنسی دندان


1- در مرحله اول باید به مطب یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا متخصص، دندان های شما را معاینه فیزیکی کند، وضعیت صورت شما را مشاهده کند و سپس از دندان ها و فک شما تصاویر اشعه ایکس تهیه کند که با استفاده از این تصاویر متخصص، مشکل دندان ها و شدت آن ها را تشخیص می دهد و سپس مشخص می کند که چگونه این مشکل را رفع کند.
2- در این مرحله که متخصص ارتودنسی، مشکل دندان ها و شدت آن را می داند روش های درمان مختلف، مزایا و معایب آن ها را به بیمار شرح می دهد و درحقیقت با توجه به اطلاعاتی که از تصاویر اشعه ایکس به دست آورده، بهترین روش درمان را برای بیمار شرح می دهد وبعد از اینکه بیمار روش درمان را انتخاب کرد متخصص ارتودنسی در رابطه با طول درمان، هزینه ها و ... اطلاعاتی را در اختیار بیمار قرار می دهد.
3- در مرحله سوم مشخص می شود که برای درمان بیمار از چه تجهیزات و یا دستگاه های ارتودنسی استفاده شود. درصورتی که نوع درمان ارتودنسی ثابت باشد در همان جلسه اول و یا یک روز بعد دستگاه به دندان ها وصل می شود و طول درمان شروع می شود ولی اگر نوع درمان ارتودنسی متحرک باشد پلاک ها و یا قالب های شفافی به شما داده می شود سپس نحوه استفاده از آن را به شما آموزش می دهند.
4- بعد از این که طول درمان شروع شد، فرد بیمار در دوره های مختلف باید به طور مکرر به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا متخصص دندان ها را معاینه کند و از نبود مشکل در نحوه درمان مطمئن شود. این ویزیت ها امکان دارد ماهی یک بار و یا دو بار باشد که البته این امر بستگی به تشخیص پزشک شما دارد.
5- بعد از اینکه طول درمان مشخص شده به اتمام رسید فرد بیمار به مطب متخصص می رود تا دستگاه ها را از دندان هایش جدا کنند.
نکته: بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی، بهتر است از ریتینر ارتودنسی ( نگهدارنده) استفاده کنید زیرا امکان بازگشت ارتودنسی وجود دارد و امکان دارد دوباره دندان ها در موقعیت نامناسبی قرار بگیرند.


پاسخ به برخی از سوالات شما!

آیا انجام ارتودنسی دندان سبب افزایش طول عمر دندان ها می شود؟


با توجه به اینکه انجام ارتودنسی دندان، سبب از بین رفتن ناهنجاری، بی نظمی و فاصله بین دندان ها می شود پس سبب افزایش عمر آن نیز می شود زیرا مواردی که ذکر کردیم در خرابی دندان ها تاثیر بسیار زیادی دارند.


آیا انجام ارتودنسی باعث درمان مشکلات عضلانی می شود؟


بسیاری از افراد هستند که عادت دارند غذا را در یک طرف از دندان های خود ( مثلا فقط سمت راست و یا فقط سمت چپ ) بجوند که این امر سبب می شود عضلات آن بخش از دهان نسبت به سمت دیگری که در آن غذا جویده نمی شود بزرگتر شود و همین موضوع باعث نامتقارن شدن شکل دهان و صورت می شود که انجام ارتودنسی این مشکل را نیز رفع می کند.