راهنمایی های مخصوص نوجوانان برای ارتودنسی

هر ساله هزاران نوجوان تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند تا به آنها در رسیدن به بهترین لبخند کمک کند. در حالی که والدین اغلب نگران هزینه و مدت زمان درمان هستند، معمولاً بیماران نوجوان قبل از شروع سؤالات متفاوتی در ذهن خود دارند.

چه نوع درمان ارتودنسی برای نوجوانان مناسب است؟

در حالی که براکت های فلزی سنتی هنوز محبوب ترین گزینه برای نوجوانان هستند ، گزینه های دیگری وجود دارد که بسته به کیس ممکن است مناسب باشد. اصلاحات جزئی در مورد دندانهای کج یا فک نادرست اغلب با ترازهای شفاف حاصل می شود، در حالی که بریس های زبانی به دلیل این واقعیت که در لبخند زدن تا حد زیادی نامرئی هستند، محبوبیت زیادی پیدا می کنند. در مورد موارد پیچیده تری که به یک وسیله ثابت نیاز داشته باشد، بریس های سرامیکی نیز گزینه مناسبی برای نوجوانان است زیرا می توانند به همان اندازه پرانتز های سنتی با ظاهری لطیف تر دست یابند.

آیا براکت ها باعث آزار هستند؟

هنگامی که دستگاه ارتودنسی خود را برای اولین بار نصب کرده اید، ناراحتی وجود دارد زیرا بدن شما با فشار ملایم روی دندان ها تنظیم می شود. علاوه بر این ، ممکن است برخی از مالش دستگاه را در برابر گونه داخلی تجربه کنید. همه درد متفاوت را تجربه می کنند، اما باید فقط ناراحتی جزئی باشد که پس از چند روز از بین می رود. ممکن است از مسکن ها و موم ارتودنسی برای رفع هرگونه ناراحتی استفاده شود تا زمانی که به ارتودنسی جدید خود عادت کنید.

چه مدت طول خواهد کشید؟

هر مورد متفاوت است و برای گذراندن یک دوره کامل از درمان ممکن است از شش ماه تا دو سال طول بکشد. این به چندین عامل بستگی دارد از جمله انواع حرکات لازم برای انجام و نوع درمانی که شما انتخاب کرده اید. متخصص ارتودنسی هنگام تنظیم برنامه درمانی خود، به شما کمک می کند که از این زمان مطلع شوید.

با وجود براکت چه می توانم بخورم؟

با وجود انواع براکت، باید از خوردن غذاهای بسیار سخت و ترد که می تواند برآمدگی دندان ها را از بین ببرد جلوگیری کنید - مانند سیب کامل ، هویج کامل یا نان سفت. معمولاً این بدان معنا نیست که شما باید از این غذاها به طور کلی اجتناب کنید - به عنوان مثال ، سیب ها را می توان در دندان های پشتی خرد کرد و با دقت جوید. از آنجا که تراز شفاف وسیله ای قابل جابجایی است که باید هنگام غذا خوردن از آن خارج شود، هیچ نوع محدودیتی در مورد انواع مواد غذایی که می توانید در هنگام انجام درمان بخورید وجود ندارد. بلافاصله پس از تنظیم یا جلسه ارتودنسی، بهتر است اگر دندانهای شما کمی حساس هستند، غذاهای نرم مانند موز، ماکارونی یا سوپ استفاده کنید.

چگونه می توانم از براکت های خود مراقبت کنم؟

بسته به نوع درمانی که انتخاب می کنید، ارتودنتیست شما روش صحیح تمیز کردن آنها را نشان می دهد. با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و دهان (و سینی تراز تمیز) را بعد از هر وعده غذایی با آب سرد بشویید. نخ دندان زدن نیز بخش مهمی از روال بهداشت دهان و دندان شما است و باید حداقل یک بار در روز انجام شود. اگر بندهای سنتی یا زبانی دارید ، می توانید از مسواک بین دندانی استفاده کنید.

برای ترازهای شفاف، مهم است که مرتب کننده های خود را روزانه در آب (آب گرم پلاستیک را پیچ می کند) و یک محلول دندانپزشکی، سرد تمیز کنید.

لینک سایر مقالات دندانپزشکی دکتر کیخا