کلینیک تخصصی عصب کشی دندان | مرکز تهران

در این بخش سعی داریم به بخش درمان ریشه دندان (Endodontic) یا به اصطلاح عامیانه عصب کشی که به اختصار به آن اندو (ENDO) هم می‌گویند نیز بپردازیم.
در واقع راه درمانیست که مربوط به درون دندان می‌باشد.عصب کشی یا درمان ریشه زمانی ضروری است که پالپ (بافت نرم داخل کانال دندان) و مجرای ریشه ملتهب، آلوده و یا دچار آسیب شدیدی شده باشد .در ادامه مطلب به توضیحات کامل در خصوص عصب کشی دندان و علائم نشان دهنده پوسیدگی ریشه دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی هاجر واقع در بلوار کشاور می پردازیم.
معمولا افراد حتی برای یکبار هم که شده، درد طاقت فرسای دندان را تجربه می کنند. دردهای مربوط به دندان دلایل متعددی دارد که از جمله این موارد پوسیدگی دندان و رسیده آن به عصب است، در این گونه مواقع باید برای درمان ریشه (عصب کشی) به دکتر متخصص مراجعه نمایید.
برای عصب کشی دندان، متخصص دندانپزشک با استفاده از ماده بی حس کننده، بافت لثه را بی حس میکند و سپس پوسیدگی های روی دندان مورد نظر و عفونت ها را از دندان تخلیه می کند. در نهایت میکروب های عصبی از بین می روند و ریشه دندان تخلیه می شود.
در نهایت دندانپزشک برای اطمینان پیدا کردن از تخلیه کامل عصب آسیب دیده، از دندان عکس برداری می کند و کانال های عصبی را توسط مواد مخصوص که با نسوج دندان سازگار باشند، پر می کند. در آخر نیز با استفاده از کامپوزیت روی دندان را پر می کنند که مانند دندان های دیگر طبیعی و یکدست شود.
از جمله علائمی که نشان می دهند که پوسیدگی دندان به عصب رسیده است و دندان نیاز به عصب کشی و درمان دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-ورم کردن لثه
-سیاه شدن دندان و ایجاد سوراخ های عمیق روی دندان
-دردهای ناگهانی و طولانی مدت در اثر تماس و ضربه زدن به دندان
-در برخی موارد لق شدن دندان پوسیده
ممکن است بعد از عصب کشی و درمان ریشه دندان، به مدت چند روز دندان پرشده درد بگیرد که این درد کاملا طبیعی و به دلیل حساسیت های دندان است. این درد پس از چند روز کاملا رفع خواهد شد. همچنین بهتر است هنگام درمان ریشه دندان با آن غذا نجوید زیرا احتمال دارد موجب شکستگی دیوار دندان و یا عفونت دندان شود.
از جمله عواقب عدم توجه به عصبی کشی و درمان دندان:
-عفونت بیش از حد دندان پوسیده
-عفونت تمامی کانال های عصبی دندان
شما می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی هاجر با همکاری دندانپزشکان ومتخصصان بنام درحوزه های تخصصی همچنین تجهیزات پیشرفته و بروز از بهترین خدمات بهرمند شوید. با کلینیک دندانپزشکی هاجر همراه باشید و با ایجاد یک لبخند زیبا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

به مشاوه نیاز دارید؟

021-66928546  |  021-66925382