چرا افراد بزرگسال به دنبال درمان های ارتودنسی می روند؟

زمانی که صحبت از ارتودنسی و فرایندهای آن به میان می اید اولین تصویری که به ذهن خطور می کند یک نوجوان با دندان های سیم کشی شده است که به شما لبخند می زند. در طول سال ها فرایند ارتودنسی دچار تغییرات زیادی شده است. اگرچه استفاده از این فرآیند در بزرگسالان نیز دیده می شد اما این روزها افراد بزرگسال زیادی برای برطرف کردن مشکلات دندان های خود به ارتودنسی روی آورده اند.

 

چرا بزرگسالان به دنبال درمان های ارتودنسی هستند؟


اینکار به بهبود اعتماد به نفسشان کمک می کند:


دندان ها تنها برای خوردن و جویدن مواد غذایی نیستند. این ها می توانند فاکتور بسیار مهمی در زیباتر نشان داده شدن ظاهر افراد باشند. داشتن یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس افراد را افزایش دهد و به آن ها احساس آرامش ببخشد. اگر فردی لبخند زیبایی نداشته باشد احساس خوبی نسبت به خود نخواهد داشت.
حتی دندان هایی که به خوبی کنار هم قرار نگرفته اند هم باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد می شود. به همین خاطر بزرگسالان هم همانند افراد کم سن و سال به سراغ درمان های ارتودنسی می روند.

ارتودنسی دندان در بزرگسالان


به بهبود سلامت دندان ها کمک می کند:


با افزایش سن، خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان هم بیشتر می شود. از دست دادن ساختار استخوانی و مشکلات مرتبط با ساختار فک می تواند جویدن و گاز گرفتن مواد غذایی را دشوار سازد. گاهی از اوقات ارتودنسی به بهبود چنین مشکلاتی کمک می کند.


این فرآیند در بیشتر شرایط مقرون به صرفه است:


افراد بزرگسال ممکن است از همان دوران کودکی مشکلاتی در دندان هایشان داشته باشند اما به خاطر نبود امکانات مالی از انجام فرایند ارتودنسی باز بمانند. به همین خاطر این افراد در بزرگسالی گزینه های متعددی پیش رو خواهند داشت. معمولا پزشکانی که فرایند ارتودنسی را انجام می دهند شرایط پرداخت خوبی برای بیماران فراهم می کنند و همین امر به مقرون به صرفه بودن این فرایند منجر می شود.