افسانه هایی در مورد دندان ها که باید بدانید

خیلی از افراد درباره سالم نگه داشتن دندان هایشان دچار سوء تفاهم می شوند و تصورات نادرستی درباره ان دارند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.
زمانی که صحبت از مراقبت از دندان ها به میان می آید تصورات نادرست زیادی به ذهن خطور می کند. با اینکه بهداشت خوب دهان و دندان می تواند در سلامت شما موثر باشد اما برخی از تمرینات اسیب بازگشت ناپذیری ایجاد می کنند.
افسانه : هر چقدر سخت تر مسواک بزنید دندان های تمیزتری خواهید داشت.
واقعیت: سخت مسواک زدن یا استفاده از مسواک های سفت می تواند باعث ساییدگی مینای دندان شود و آن را از بین ببرد. توصیه می شود از مسواک های نرم استفاده شود.
افسانه: استفاده از نخ دندان لازم نیست
واقعیت:استفاده منظم از نخ دندان به سلامت دندان ها کمک می کند. نبود شواهد قوی برای مفید بودن نخ دندان همیشه بدین معنی نیست که چنین روش هایی برای مراقبت از دندان ها موثر نیستند. واقعیت این است که دندانپزشکان متخصص بر این باورند که اگر نخ دندان به درستی استفاده شود می تواند یک روش مفید برای مراقبت از دندان ها باشد.
افسانه: جویدن ادامس عاری از شکر به اندازه مسواک زدن برای دندان ها خوب است
واقعیت: اگر این موضوع واقعیت داشت دندان های بچه ها از دندان های ما سفیدتر و زیباتر بود. به خاطر داشته باشید که جویدن ادامس بدون شکر می تواند اثر محافظتی بر روی دندان ها داشته باشد اما این روش هنوز هم نمی تواند جایگزین مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان گردد. به همین خاطر باید هر روز حداقل سه بار مسواک بزنید و این عمل را حداقل برای دو دقیقه تکرار کنید. داشتن این عادت خوب به شما کمک می کند دندان های سالم تری داشته باشید.