%ق ظ، %02 %916 %1395 ساعت %00:%آذر

درمان پوسیدگی دندان با استفاده از معجزه لیزر برای دندانپزشکی

نوشته شده توسط دکتر هاجر - کیخا
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

درمان پوسیدگی دندان با استفاده از معجزه لیزر برای دندانپزشکی

laser dental cavity

دکتر جان گیرکین یکی از بنیان‌گذاران Centre for Biophotonics در دانشگاه استراتکلاید گلاسگو، یک دستگاه دستی اختراع کرده است که از پرتوی لیزر برای گرفتن تصویر حاوی جزئیات کامل از دندان بیمار و تشخیص و درمان پوسیدگی دندان استفاده می‌کند. این تصاویر می‌توانند به معکوس کردن فرایند پوسیدگی دندان پیش از وارد آمدن آسیب دائمی به دندان کمک نمایند.

 

تحقیقات در مورد درمان پوسیدگی دندان با کمک لیزر

طبق گزارش West of Scotland BioScience Network، تحقیقات دکتر گیرکین بر ایجاد تکنیکهای جدیدی تمرکز داشته است. این تکنیکها در مراحلی باعث تشخیص زود هنگام بیماریهای دهان و دندان می‌شوند که با اقدامات مناسب هنوز نیازی به درمانهای دندانپزشکی نیست و بدن می‌تواند خود مشکل را ترمیم نماید.

دکتر گیرکین توضیح می‌دهد: هنگامی که نور به دندان تابانده می‌شود، مقادیر متفاوتی از بخش‌های مختلف دندان جذب می‌شود که این تفاوت جذب نور باعث آشکار شدن بخش‌هایی از دندان می‌شود که دچار کمبود مواد معدنی شده‌اند. با استفاده از لیزر می‌تواند نیم‌رخ عمقی کامل و پیچیده‌ای از دندان دریافت کرد. این روش بسیار ایمن‌تر و گسترده‌تر از تکنولوژی پرتوی ایکس است که برای تشخیص و سپس درمان پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

همچنین تصور می‌شود این تکنولوژی پتانسیل کاربردهای دیگر تشخیصی مانند شناسایی زود هنگام و نظارت بر تومورها را داشته باشد.

خواندن 4860 دفعه