%ق ظ، %27 %937 %1395 ساعت %01:%مهر

مسواک زبان چیست و چطور می توان به کمک آن بوی بد دهان را از بین برد؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسواک زبان چیست و برای جلوگیری از بوی بد دهان چطور باید مسواک زدن؟ 

مسواک زبان برای جلوگیری از بوی بد دهانممکن است شما نیز از آن دسته افراد باشید که دو بار در روز و یا حتی بیشتر مسواک میزنید اما هنوز دهانتان بوی بدی میدهد و نمیدانید علت بوی بد دهانتان چیست. اگر چنین است ممکن است مسواک زبان به کار شما آید


بهتر است بدانید هر بار که مسواک میزنید باید زبانتان را هم تمیز کنید. اگر روش صحیح مسواک زدن زبان را بلد نباشید، از بوی بد دهان خلاص نمیشوید. در اینجا با روش تمیز کردن زبان در هنگام مسواک زدن آشنا میشوید.


روش صحیح مسواک زدن زبان

روش صحیح مسواک زدن زبانپس از این که دندانهایتان را خوب مسواک زدید، به سراغ نظافت زبان بروید. برای این کار تنها کافیست از موهای مسواک استفاده کنید و لازم نیست ابزار مخصوص زبان شوی داشته باشید.
اگر هم مایل به استفاده از تمیز کننده مخصوص زبان هستید، میتوانید مسواکهایی خریداری کنید که پشت سر آنها سطح برس مانندی برای تمیز کردن زبان وجود دارد (شکل زیر) و یا این که یک زبان شوی مجزا بخرید.

پشت برس مانند مسواک برای مسواک زدن زبان
زبان محل مناسبی برای پنهان شدن باکتریها و ذرات غذاست. این ذرات در یک لایه نازک مخاطی محبوس میشوند. برای پاک کردن زبان از ذرات غذا و میکروبها مقدار کمی خمیر دندان استفاده کرده و به دقت روی زبان را مسواک بزنید.
برای مسواک زدن زبان از ته زبان شروع کنید و سپس مسواک را به جلو به سمت نوک زبان بکشید. تمامی سطح زبان را با فشار ملایم تمیز کنید و کار را با شستشو با آب تمام کنید.

 

استفاده از مسواک زبان

برای تمیز کردن بهتر زبان میتوانید از مسواک مخصوص زبان کمک بگیرید. انواع مختلف مسواک زبان در زیر آمده است.

 زبان شوی فلزی

مسواک زدن زبان با زبان شو

زبان شو

انواع مختلف مسواک زبان یا زبان شو

مسواک زبان معمولا از پلاستیک انعطاف پذیر و نرمی ساخته میشود و با ملایمت یک لایه نازک مخاطی که حاوی ذرات غذا و باکتریهاست را از سطح زبان جدا کرده و از دهان میکند. مسواک زبان را پس از هر بار استفاده در زیر آب گرم بشویید.
اگر احساس کردید زبانتان درد میکند یا خونریزی کرده است، مسواک را خیلی محکم به زبان کشیده اید. مسواک زدن زبان باید با ملایمت و فشار بسیار کم انجام شود. در هنگام تمیز کردن زبان بیشتر بر خط میانی زبان که حجم باکتریهای تولید کننده بوی بد در آن بیشتر است، تمرکز کنید.

مسواک مخصوص زبان
چند مرتبه در روز باید زبان را تمیز کنیم؟

هر بار که دندانهایتان را مسواک میزنید، کار را با تمیز کردن زبان به اتمام برسانید. حداقل باید یک بار صبح و یک بار شب پیش از خواب زبانتان را تمیز کنید. اگر دچار مشکل خشکی دهان هستید یا در اواسط روز طعم بدی در دهانتان احساس میکنید، میتوانید از تمیز کردن زبان برای رفع این مشکل استفاده کنید.
استفاده از دهانشویه پس از تمیز کردن زبان باعث میشود دهان مرطوب شده و باکتریهای باقیمانده نابود شوند.
به خاطر داشته باشید تازگی نفس را تنها با مسواک زدن نمیتوانید ایجاد کنید بلکه باید به زبان خود نیز توجه کافی داشته باشید.

تماس با دکتر هاجر

خواندن 13712 دفعه