مضرات الکل برای دندان

الکل به طور کلی سالم محسوب نمی شود. تأثیرات کوتاه مدت و هم دراز مدت بر بدن و سلامتی، مغز ، قند خون و کبد دارد.

اما اثرات الکل بر لثه ها ، بافت های دهان و دندان شما چیست؟

منبع معتمد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، استفاده متوسط از الکل را به عنوان یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیشتر از دو نوشیدنی در روز برای مردان تعریف می کند. CDC نوشیدن زیاد را بیش از هشت نوشیدنی در هفته برای زنان و 15 نوشیدنی یا بیشتر برای مردان در نظر گرفته است.
بیماری های لثه ، پوسیدگی دندان و زخم های دهان به احتمال زیاد در افراد زیادی که الکل می نوشند زیاد است و همچنین عاملی خطرزا برای سرطان دهان است.
افرادی که به اختلال در مصرف الکل مبتلا هستند، دارای سطح پلاک بیشتری هستند که احتمال از دست دادن دائمی دندان را دارند.
نوشیدنی ها از کروموژن ها حاصل می شوند. کروموژن ها به مینای دندان متصل می شوند که در اثر اسید موجود در الکل، باعث لک شدن دندان می شوند. یک راه برای دور زدن این امر نوشیدن نوشیدنی های الکلی با نی است.
اگر ترجیح می دهید مشروبات الکلی را با نوشابه های تیره یا نوشیدن شراب قرمز مخلوط کنید، با یک لبخند سفید خداحافظی کنید. علاوه بر محتوای قند، نوشابه های تیره رنگ می توانند دندان ها را لکه دار یا تغییر رنگ دهند. به یاد داشته باشید که بین نوشیدنی ها دهان خود را با آب بشویید.
نوشیدنی های حاوی الکل دهان را خشک می کند. بزاق، دندان را مرطوب نگه می دارد و به از بین بردن پلاک و باکتری از سطح دندان کمک می کند که نوشیدنی های الکلی دهان را از بزاق خشک می کنند.
اگر یخ موجود در نوشیدنی های خود را بجوید، دندان شما را بشکند، یا مرکبات را به نوشیدنی خود اضافه کنید، آسیب دندان مربوط به الکل افزایش می یابد. انجمن دندانپزشکی آمریکا خاطر نشان می کند که حتی یک فشار لیمو می تواند مینای دندان را از بین ببرد.
با این حال، یک مطالعه منبع معتبر نتیجه گرفت که شراب قرمز باکتری های دهانی به نام استرپتوکوک را که با پوسیدگی دندان در ارتباط هستند از بین می برد. به همین دلیل، فقط به همین دلیل نوشیدن شراب قرمز را شروع نکنید.

مشاهده سایر مقالات دندانپزشکی دکتر کیخا