10 راه ساده برای سالم نگه داشتن دندان ها

دستیابی به دندانهای سالم یک عمر مراقبت لازم دارد. حتی اگر به شما گفته شده که دندانهای خوبی دارید، بسیار مهم است که هر روز اقدامات لازم را برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات انجام دهید. این مراقب شامل استفاده از محصولات مناسب برای مراقبت از دهان و همچنین توجه به عادات روزانه است.

1. بدون مسواک زدن به رختخواب نروید

توصیه کلی این است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. هنوز هم بسیاری از ما همچنان از مسواک زدن به دندان ها در شب غافل می شویم. اما مسواک زدن قبل از خواب میکروب ها و پلاک هایی که در طول روز جمع می شوند را از بین می برد.

2. به درستی مسواک بزنید

نحوه مسواک زدن بسیار مهم است. در واقع ضعیف مسواک زدن، همان قدر بد است که به هیچ وجه مسواک نزنید. زمان بگذارید، مسواک را با حرکات ملایم و دایره‌ای حرکت دهید تا پلاک برداشته شود. پلاک دست نخورده می تواند سخت شود و منجر به بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود.

3. از زبان خود غافل نشوید

پلاک همچنین می تواند بر روی زبان شما ایجاد شود که نه تنها می تواند به بوی بد دهان منجر شود ، بلکه می تواند منجر به سایر مشکلات سلامت دهان شود. هر بار که مسواک بزنید، زبان خود را به آرامی مسواک بزنید.

4- از خمیردندان فلوراید استفاده کنید

وقتی صحبت از خمیر دندان می شود، عناصر مهم دیگری برای جستجوی قدرت سفید کردن و طعم دهنده ها وجود دارد. مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب کنید، مطمئن شوید که حاوی فلوراید است.
در حالی که فلوراید مورد بررسی قرار گرفته، به عنوان اصلی در سلامت دهان و دندان باقی مانده است. دلیل این امر این است که فلوراید دفاعی پیشرو در برابر پوسیدگی دندان است. این ماده با مبارزه با میکروب هایی که می تواند منجر به پوسیدگی شود و همچنین ایجاد سدی محافظ برای دندان های شما کار می کند.

5. نخ دندان به اندازه مسواک زدن مهم است

بسیاری از کسانی که مرتبا مسواک می زنند از نخ دندان غافل می شوند. نخ دندان کشیدن یک بار در روز معمولاً برای به دست آوردن مزایای آن کافی است.

6. دهانشویه را در نظر بگیرید

تبلیغات باعث می شود که دهانشویه برای سلامتی دهان و دندان ضروری به نظر برسد ، اما بسیاری از افراد از آن غافل هستند زیرا نمی دانند که چگونه کار می کنند. دهانشویه به سه روش کمک می کند: کاهش میزان اسید در دهان، پاک کردن نواحی سخت و مسواک زده در لثه ها و معدنی سازی مجدد دندان ها. دهان شویه ها به عنوان یک ابزار کمکی برای کمک به ایجاد تعادل مفید هستند. برای کودکان و افراد مسن که امکان مسواک زدن و نخ دندان ایده آل نیست ، یک دهانشویه کمک کننده است.

از دندانپزشک خود در مورد توصیه های خاص دهانشویه سوال کنید. مارک های خاصی برای کودکان و دندانهای حساس مناسب هستند.

7- آب بیشتری بنوشید

آب همچنان بهترین نوشیدنی برای سلامت کلی شما، از جمله سلامت دهان و دندان، است. همچنین ، شوارتز به عنوان یک قاعده شلوغ ، نوشیدن آب را بعد از هر وعده غذایی توصیه می کند. این می تواند به پاک کردن برخی از اثرات منفی غذاهای چسبناک و اسیدی و نوشیدنی های موجود بین برس ها کمک کند.

8. میوه و سبزیجات ترد بخورید

خوردن محصولات تازه و ترد حاوی فیبر نه تنها سالم تر است، بلکه بهترین انتخاب برای دندان های شما نیز هست.

9- غذاهای قندی و اسیدی را محدود کنید

درنهایت قند تبدیل به اسید موجود در دهان می شود که در نتیجه می تواند مینای دندان شما را از بین ببرد. این اسیدها همان چیزی هستند که منجر به حفره می شوند. میوه های اسیدی، چای ها و قهوه نیز می توانند مینای دندان را از بین ببرند.

10- حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید

عادت روزمره خود شما برای سلامت کلی دهان و دندان بسیار مهم است. با این وجود باید مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید. حداقل باید دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. یک دندانپزشک نه تنها می تواند مشکلات موجود را از بین ببرد و به دنبال حفره باشد، بلکه می تواند موارد بالقوه را نیز کشف کرده و راه حل های درمانی را ارائه دهد.

لیست مقالات دندانپزشکی دکتر کیخا