کلینیک تخصصی جراحی دندان عقل | مرکز تهران

کلینیک تخصصی دندانپزشکی هاجر واقع در بلوار کشاورز یکی از مجرب ترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در ایران می باشد که در این مقاله به بخش جراحی دندان عقل می پردازیم.


دندان عقل چیست؟

چهار دندان بزرگسالی دائمی که در گوشه های پشت دهان در بالا و پایین قرار دارند که اگر دندان عقل جایی برای رشد نداشته باشد سایر دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه باعث درد ، عفونت و یا سایر مشکلات دندانپزشکی می شود .برخی از دندانپزشکان و جراحان دهان برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کشیدن دندان عقل را توصیه می کنند.
دندان های عقل یا دندان های مولار سوم آخرین دندان های دائمی هستند که معمولا بین ۱۷ تا ۲۵ سالگی ظاهر می شوند .
یک دندان عقل ممکن است :
-با زاویه ای به سمت دندان بعدی رشد کند
-با زاویه ای به سمت پشت دهان رشد کند
-مانند سایر دندان ها بالا و پایین رشد کند اما در ناحیه فک قرار گیرد .
جهت آشنایی بیشتر با جراحی دندان عقل و انواع بی حسی های آن با کلینیک تخصصی دندانپزشکی هاجر همراه شوید:
جراحی دندان عقل تقریبا به روش سرپایی انجام می شود این بدان معنی است که شما همان روز به خانه می روید . همچنین باتوجه به انتظارات استخراج دندان عقل و میزان راحتی شما دندانپزشک یا جراح دهان و دندان از یکی از سه نوع بی حسی موضعی، بیهوشی آرام بخش و بیهوشی عمومی استفاده می کند.
بی حسی موضعی همراه با چند تزیق در محل هر استخراج انجام می شود که هنگام کشیدن دندان احساس فشار خواهید کرد اما دردی احساس نمی کنید .
در بیهوشی آرام بخش دندانپزشک یا جراح از طریق یک خط داخل وریدی در بازوی شما بیهوشی آرام بخش را تزیق میکند و این نوع بیهوشی باعث آگاهی شما در طی عمل می شود ولی هیچ دردی احساس نمی کنید
بیهوشی عمومی نیز در شرایط خاص پیشنهاد می شود که دارو را از طریق بینی استنشاق میکنید و یا به صورت تزیق در بازو انجام می شود که سپس آگاهی خود را از دست می دهید و شما هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد .
اگر بی حسی موضعی دارید زمان کوتاه مدت بهبود ی شما در صندلی دندانپزشک انجام میشود
اگر بیهوشی آرام بخش یا بیهوشی عمومی دریافت کنید بعد از عمل مدت کوتاهی به اتاق ریکاوری منتقل می شوید.
برای جراحی دندان عقل می توانید به راحتی به دندانپزشکی فوق تخصصی هاجر اعتماد کنید زیرا که این کلینیک دندانپزشکی با بهره گیری از دندانپزشکان و جراحان حاذق و جدیدترین امکانات روز دنیا در خدمت شما عزیزان خواهد بود .کلینیک دندانپزشکی هاجر واقع در بلوار کشاورز علاوه بر این که جایی مناسب برای درمان شماست بلکه آسودگی خاطر شما را از نظر دسترسی همیشگی نیز تامین خواهد کرد.

به مشاوه نیاز دارید؟

021-66928546  |  021-66925382