چگونه می توان دندانها را به طور طبیعی سفید کرد.

داشتن دندانرهای سفیدتر می تواند در اعتماد به نفس و همچنین تاثیر شما در مقابله با افراد دیگر، تفاوت چشمگیری ایجاد کند. باوجود اینکه مسواک زدن می تواند از تغییر رنگ دندان ها در آینده جلوگیری کند، اما اگر دندان های شما از قبل آسیب دیده باشند، چه می شود؟ چگونه می توان آن تغییر رنگ را کنترل کرد؟ احتمالاً به دنبال راهی برای سفیدتر کردن دندان های خود هستید. خوشبختانه راه حل های طبیعی برای این کار وجود دارد.
خدمات حرفه ای وجود دارد که دندان ها را به سرعت سفید می کند، اما برای کسانی که به دنبال روش های طبیعی و مؤثر برای سفید کردن دندان های خود هستند، گزینه هایی وجود دارد! این نکته را باید در نظر داشته باشید که بسیاری از محصولات سفید کننده منازل که سفید کننده شیمیایی دارند، در صورت عدم استفاده صحیح، منجر به آسیب می شوند. این یک واقعیت برای برنامه های خانگی است!
چگونه دندان ها سفیدی خود را از دست می دهند؟
هنگام رویارویی با چالش سفید کردن دندان ها، مهم است که درک کنید که چگونه این تغییر رنگ ایجاد شده است. هنگامی که دندان های شما تغییر رنگ می دهند، آنها به سادگی تغییر نکرده اند، بلکه در واقع آسیب دیده اند. مقصر این نوع آسیب دندان ها انواع مواردی است که دندانپزشکان چندین دهه درباره آن هشدار داده اند: نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه، قهوه، خوردن برخی غذاهای حاوی مواد قندی، سیگار کشیدن مصرف الکل و ... از این دست موارد هستند.

سرکه سیب

یک تکنیک معمول که افراد می توانند در خانه برای سفید کردن دندان ها از آن استفاده کنند، شستشو با سرکه سیب است. سرکه سیب حاوی اسید استیکی است که میکروب ها را از بین می برد و دندان های شما را سفیدتر می کند. این اسید قوی است و توانایی خوبی در تمیز کردن دندان ها دارد. البته توجه داشته باشید که درست مانند اسیدهای موجود در نوشابه ها، اگر بیش از حد از سرکه ی سیب استفاده شود، می تواند دندان ها را نرم کرده و آنها را در معرض آسیب بیشتری قرار دهند. رقیق کردن سرکه با آب می تواند این اثر بالقوه را کاهش دهد و شستشوی پس از آن می تواند هرگونه اسید باقی مانده را نیز از بین ببرد.

استفاده از انواع روغن های گیاهی

بعضی از افراد از روغن های گیاهی برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کنند. در حالی که شواهد علمی وجود ندارد که این عمل واقعا در سفید شدن دندان ها موثر باشد، اما معمولاً به عنوان راهی برای کاهش میزان باکتری های موجود در دهان که می تواند منجر به مشکلات دهان مانند پلاک و لثه شود، پذیرفته شده است. کاهش این مهاجمان دندان برای حفظ دندان های سفید، مهم است.

مسواک زدن با جوش شیرین

سالهاست که مسواک زدن با جوش شیرین به عنوان یک روش عالی برای سفید کردن دندان ها ذکر شده است. از آنجا که جوش شیرین به عنوان ماده ای است که در بسیاری از خمیر دندان ها وجود دارد، هنگام جستجوی راه حلی برای سفید کردن دندان ها، مسیری بی خطر محسوب می شود. همچنین مطالعات علمی نشان داده است که خمیردندان های حاوی جوش شیرین در از بین بردن پلاک و لکه های زرد موثرتر هستند. از طرفی به راحتی در فروشگاه ها قابل دسترسی است.

بهداشت دندان

بهتر است از مواردی که باعث آسیب به دندان ها می شود، دوری کرده و با مراقبت های استاندارد بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید.
آسانترین راه برای متوقف کردن این لکه ها محدود کردن تماس شما با انواع محصولاتی است که می تواند به دندان ها آسیب برساند. با کاهش مصرف نوشیدنی قندی و مسواک زدن منظم پس از خوردن یا نوشیدن مقدار زیادی قند، می توانید بهداشت دهان و دندان را کنترل کنید. همچنین مصرف قهوه، الکل و دیگر نوشیدنی های این چنینی را نیز به حداقل برسانید. نخ دندان و مسواک زدن (شاید با جوش شیرین!) اندکی پس از قرار گرفتن دندان های در مقابل این نوع غذاهای قندی، نیز روش موثری در بهداشت دهان و دندان است.

خدمات سفیدکننده حرفه‌ای را فراموش نکنید

اگرچه مطمئناً راه حل های خانگی برای سفید کردن دندان ها جذاب است، اما هرگز فراموش نکنید که بدون روش حرفه ای، ممکن است که نتایج شما ناهموار یا ناکارآمد باشد. از طرفی در بعضی موارد، درمان خانگی می تواند به دندان شما آسیب برساند و باعث لکه ی بیشتر شود. خدمات حرفه ای سفید کننده دندان ها می توانند دندان های شما را سبک تر کرده و ضمن حفظ یکپارچگی دندان ها، لکه ها را کاهش دهند. قبل از اینکه با هر یک از این روش های خانگی پیش بروید، با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که چه کاری را برای دندان هایتان انجام می دهید!

مشاهده سایر مقالات دندانپزشکی دکتر کیخا