نکات ضروری برای مسواک زدن دندان ها

وش های زیادی وجود دارد که می تواند برای حفظ سلامتی دندان که اغلب نا دیده گرفته می شود، به کار رود. بسیار توصیه می شود که هر روز از نخ دندان استفاده کنید، بعد از غذا مسواک بزنید و در مصرف غذاهای رنگدانه دار، اعتدال را رعایت کنید. بدون در نظر گرفتن عادت های دندان پزشکی، با استفاده از ابزارها و تکنیک های مناسب هنگام مسواک زدن، می توان سلامتی دندان ها را حفظ کرد و از بیماری های دردناک لثه در آینده، جلوگیری نمود.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را که باید هنگام مسواک زدن رعایت کنید، بررسی کنیم:

1.تمام سطوح جویدن خود را مسواک بزنید.

مواد غذایی باقیمانده تقریبا در هر مکانی بین دندان ها گیر می کنند. این بدان معنی است که کافی نیست که فقط جلوی دندان های خود را مسواک بزنید. بیشتر افراد عادت دارند که تنها بخشی از دندان های خود را که در هنگام لبخند زدن، دیده می شوند، مسواک بزنند. در صورتی که باید همه ی سطوح و جویدن، قسمت های بالایی، پشت و انتهایی هر دندان را مسواک بزنید. حتی باید زبان، لثه و هر منطقه ی دیگری که با مواد غذایی و نوشیدنی ها در تماس هستند، تمیز شوند. این امر باعث می شود که دهان شما در حد امکان تمیز باشد و احتمال ابتلا به بیماری کاهش یابد.

2.از مسواک های جدید استفاده کنید.

به بیان ساده تر، مسواک های قدیمی و فرسوده بی اثر هستند. برس های فرسوده، قادر به وارد شدن به ترک ها و شکاف های ریز بین دندان های شما نیستند این امر باعث می شود که پلاک ها و باقیمانده ی غذها روی دهان شما باقی بماند و دندان ها لکه دار شوند. برای اینکه مطمئن شوید مسواکتان به طور کامل دندان ها و لثه ها را تمیز می کند، هر سه چهار ماه آن را تعویض کنید.

3.از مسواک سفت استفاده نکنید.

با وجود اینکه مسواک های فرسوده به دندان های شما آسیب می رسانند، اما براش های خیلی سخت نیز می توانند به ساختار دندان و لثه آسیب بزنند. برس های نرم و جدید، خطری برای سطوح دندان و لثه ها ندارند.

4.روزانه دو بار مسواک بزنید.

بسیاری از افراد فقط یکبار در روز مسواک می زنند. شما باید روزانه حداقل دوبار در روز مسواک بزنید تا خطر ابتلا به بیماری لثه و بوی بد دهان را کاهش دهید.

5.از تکنیک های مناسب استفاده کنید.

باید مسواک را با زاویه 45 درجه بر روی دندان های خود بکشید تا بیشترین تاثیر گذاری و پاک کنندگی را داشته باشد. علاوه بر این باید مسواک زدن دو دقیقه طول بکشد.
به طور خلاصه، شیوه های بیشماری در زمینه ی دندانپزشکی وجود دارد که به شما کمک می کند تا دندان های قوی و سقیدی داشته باشید. در این میان حفظ عادت های صحیح مسواک زدن بسیار حائز اهمیت است، زیرا عادات مناسب مسواک، زیربنای یک دهان سالم و لبخن سالم است.