لمینت و کامپوزیت دندان در مرکز شهر | کلینیک دندانپزشکی هاجر

کلینیک تخصصی دندانپزشکی هاجر واقع در بلوار کشاورز، یکی از اولین و مجرب ترین پلی کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در ایران می باشد که در این مقاله قصد داریم به یکی از خدمات دندانپزشکی هاجر از جمله لمینت دندان و انواع لمینت بپردازیم.
این روزها اکثر افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب هستند، همچنین امروزه در کلینیک های دندانپزشکی بسیاری از مشکلات و عیوبی که در ظاهر دندان ها وجود دارند بر طرف می شوند و پزشکان با به کارگیری شیوه های درمانی مختلف لبخندی زیبا را برای افراد خلق می کنند. یکی از این روش های درمانی طراحی لبخند، لمینت دندان است.
لمینت دندان که گاهی به آن ونیر نیز گفته می شود، روکش یا پوسته ظریف و شیشه ای شکل، در عین حال با استحکام بسیار بالا می باشد که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می رود. قطعات کوچک لمینت هم رنگ دندان است که برای اصلاح فرم، بد رنگی ، شکل، بستن فاصله بین دندانی یا طول دندان حتی برای اصلاح شکستگی های دندان نیز جهت بهبود زیبایی لبخند مورد استفاده قرار میگیرد.
جهت آشنایی بیشتربا انواع لمینت دندان با کلینیک دندان پزشکی هاجرهمراه باشید که در ادامه اشاره شوید:4


• لمینت دندان سرامیکی (روش غیر مستقیم)


این نوع لمینت از جنس سرامیک بوده و به آن پرسلن ونیر نیز گفته می شود که پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته می شوند. در حقیقت یک پوسته نازک سرامیکی است که به کمک باند های رزینی روی سطح دندان تراش خورده چسبانده می شود.


• لمینت کامپوزیت (روش مستقیم)


این نوع لمینت از جنس پلیمر یا همان مواد ترمیمی دندان بوده که نیازی به قالب گیری و شاید نیازی هم به تراشیدن دندان نباشد، کامپوزیت که لایه ای محافظ روی مینای دندان ها است به صورت مستقیم با استفاده از اشعه روی دندان چسبانده می شود.
روکش های سرامیکی و لمینتی مزایای زیادی هم به لحاظ ترمیم و عملکرد و هم به لحاظ زیبایی برای فرد متقاضی به دنبال خواهد داشت .برخی از این مزایا عبارتند از:
1. حفاظت از ساختار ضعیف دندان
2. اصلاح فرم،طول و پهنای دندان
3. بستن فواصل دندانی و...
اگرچه روکش های دندانی مطمئن هستند اما می توانند با عارضه یا خطری همراه باشند که از جمله معایب آن می توان به بروز عفونت، بروز حساسیت و آلرژی و پوسیدگی دندان اشاره کرد.
همچنین شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی هاجرواقع در بلوار کشاورز که دارای مجرب ترین متخصصین و دندانپزشکان میباشد با استفاده از خدمات دندان جهت رفع عیوب دندان های خود اقدام کنید.

به مشاوه نیاز دارید؟

021-66928546  |  021-66925382